Oh Europa!

Ja fa ben bé dos mesos que pedalem per Europa i no podem negar que el nostre dia a dia ha canviat i molt. Lluny ens queden ja els dies tòrrids al desert, els cops de cap amb els diccionaris i les curiositats culinàries. Aquí, qui més qui menys, conviu amb pluges constants, té nocions d’anglès i sap què és un ou ferrat. Això sí, la comoditat comunicativa i l’accés a “luxes” prèviament inimaginables (com poder comprar un pot de mostassa), han anat en detriment de la curiositat, espontaneïtat i hospitalitat asiàtiques. El preu a pagar.

Assecant la tenda a Rogozno (Polònia)

Vam fer Estònia sense presses, acostant-nos a cada far, gaudint de cada corriol ciclable i estovant la nostra pell a cada sauna que trobàvem. Però des de Riga fins a Berlin vam retrobar-nos amb la velocitat de creuer per atendre uns quants compromisos d’agenda. Letònia, Lituània i Polònia ens van endinsar de ple en una tardor humida que ens va obligar a desenfundar la roba de pluja i que ens va fer plegar la tenda molla més dies dels que haguéssim volgut.

Arribant a Wietze (Alemanya)

I vam arribar a Berlin. Mentre les nostrs bicis reposaven al pati del Guido i la Susi, vam dedicar-nos a la ciutat: voltar el barri de Kreuzberg repescant sabors turcs, observar l’altar de Zeus que ens vam perdre a Pèrgam, trobar unes botes noves per jubilar el model “milforats” que portàvem, i gaudir de cerveses, cous-cous, tapes i grans vins en millor companyia. Tranquilitat i bons aliments.

Sortint per la porta gran, Berlin (Alemanya)

Els carrils bici alemanys ens van procurar una existència fàcil i agradable però el vent holandès ens va rebre de la pitjor de les maneres: de cara. Arribar a Amsterdam va ser tota una gesta. 8 hores i mitja de lluita contra els elements que ens va deixar, a les portes de casa l’Àlex i la Vero (els nostres amfitrions, collita de Lloret de Mar) absolutament desvalguts.

Delegació terrassenca a Amsterdam (Països Baixos)

Només vam passar 3 dies a la capital dels Països Baixos però pel centre encara recorden la delegació terrassenca que hi va aterrar per venir-nos a trobar. Bicicletes de lloguer, mercats de tulipes, picnics al sol, cates de formatges, un Barça-Madrid… Bicis i vicis. Curt però intens.

Retrobament a Gent II (Bèlgica)

I vam tancar el calendari de trobades socials a Bèlgica. El Frek ens va donar la benvinguda al país amb un sopar nacional a base de musclos i l’endemà va tremolar tot Gent. Entre locals i visitants vam okupar casa la Cris i l’Elewout i vam organitzar un tinglado de tal magnitud que va obligar a bars i restaurants a ampliar provisions. Hem sentit a dir que ja no queden gofres, patates fregides, bicky burgers, musclos ni cerveses en toda la ciutat. Es van ajuntar la gana i les ganes de menjar.

Campament desolat, prop de Guedine (Bèlgica)

I fins aquí les últimes novetats! Demà deixarem Arlon (a la Bèlgica valona) en direcció Luxemburg i creuarem els dits perquè les temperatures ens segueixin acompanyant. Una abraçada!

Cast: Ya hace casi dos meses que pedaleamos por Europa y no podemos negar que nuestro día a día ha cambiado y mucho. Lejos nos quedan ya los días tórridos en el desierto, los golpes de cabeza contra los diccionarios y las curiosidades culinarias. Aquí, quien más quien menos convive con las lluvias constantes, tiene nociones de inglés y sabe lo que es un huevo frito. Esto sí, la comodidad comunicativa y el acceso a “lujos” previamente inimaginables (como comprar un bote de mostaza), han ido en detrimento de la curiosidad, la espnotaniedad y la hospitalidad asiáticas. El precio a pagar.

Hicimos Estonia sin prisas, acercándonos a cada faro, disfrutando de cada caminito ciclable y ablandando nuestra piel en cada sauna que encontrábamos. Pero desde Riga a Berlín nos reencontramos con la velocidad de crucero para atender unos cuantos compromisos de agenda. Letonia, Lituania y Polonia nos introdujeron de pleno en un otoño húmedo que nos obligó a desenfundar la ropa de lluvia y que nos hizo recoger la tienda chopada más días de los que hubiésemos querido.

Y llegamos a Berlín. Mientras nuestras bicis descansaban en el patio de Guido y Susi, nos dedicamos a la ciudad: voltear el barrio de Kreuzberg repescando sabores turcos, observar el altar de Zeus que nos perdimos en Pérgamo, encontrar unas botas nuevas para jubilar el modelo “milagujeros” que llevávamos, y disfrutar de cervezas, cous-cous, tapas y grandes vinos en mejor compañía. Tranquilidad y buenos alimentos.

Los carriles bici alemanes nos procuraron una existencia fácil y agradable pero el viento holandés nos recibió de la peor de las maneras: de cara. Llegar a Amsterdam fue toda una gesta. 8 horas y media de lucha contra los elementos que nos dejó, en las puertas de casa de Alex y Vero (nuestros amfitriones, cosecha de Lloret de Mar), absolutamente desvalidos.

Sólo pasamos 3 días en la capital de los Países Bajos pero por el centro todavía recuerdan a la delegación de Terrassa que aterrizó para venirnos a encontrar. Bicis de alquiler, mercadillos de tulipanes, picnics al sol, catas de quesos, un Barça-Madrid… Bicis i vicios. Corto pero intenso.

Y cerramos el calendario de encuentros sociales en Bélgica. Frek nos dió la bienvenida al país con una cena nacional a base de mejillones y al día siguiente tembló todo Gent. Entre locales y visitantes okupamos la casa de Cris y Elewout y organizamos un tinglado de tal magnitud que obligó a bares y restaurantes a ampliar provisiones. Hemos oído que ya no quedan gofres, patatas fritas, bicky burgers, mejillones ni cervezas en toda la ciudad. Se juntaron el hambre con las ganas de comer.

Y hasta aquí las últimas novedades! Mañana dejaremos Arlon (en la Bélgica valona) en dirección Luxemburgo y cruzando los dedos para que las temperaturas sigan acompañándonos. Un abrazo!